Odwrócona lekcja na stałe zagości w repertuarze metod stosowanych w klasie. Poniżej link, w którym opisuję zasady i korzyści ze stosowania metody .
Jak zorganizować odwróconą lekcję?
Tym razem do jej organizacji postanowiłam wykorzystać aplikację Tricider oraz treść lektury "Tajemniczy ogród" F. Burnett.
Tricider to proste i łatwe w użyciu narzędzie ułatwiające wspólne podejmowanie decyzji online. Jest to bezpłatna aplikacja i nie wymaga rejestracji. Można z jej pomocą zbierać pomysły, głosować, dyskutować, w interaktywny sposób możemy przeprowadzić burzę mózgów i wspólnie zanalizować jej wyniki. Narzędzie jest bardzo łatwe w obsłudze. Osobom, które twierdzą, że brak znajomości języka angielskiego jest dla nich przeszkodą w obsłudze programu, polecam przeglądarkę Chrome. Na treściach strony klikamy prawym przyciskiem myszy i zaznaczamy "Przetłumacz na język polski." W kilka sekund tekst jest przetłumaczony. Aplikacja Tricider jest jednak tak intuicyjna w obsłudze, że raczej nie będzie wymagała wsparcia się tłumaczeniem.
Link do Tricider
Poleciłam uczniom w domu wpisać po dwa argumenty uzasadniające tajemnicę ogrodu, domu i Colina. Uczniowie nie musieli ich uzasadniać, jednak większość z nich pokusiła się o uzasadnienia. Nauka nie idzie w las:)
Lekcję rozpoczęliśmy od pracy w grupach. Każda z nich miała inne zadanie dotyczące wyrazu "tajemnica":
- odszukać w "Słowniku języka polskiego" znaczenie,
- na podstawie własnych doświadczeń ułożyć definicję,
- odszukać w różnych słownikach wyrazów bliskoznacznych synonimy.
Następnie uczniowie odczytali argumenty uzasadniające tajemnicę ogrodu, domu i Colina. Podobały im się wypowiedzi, które stworzyli. Komentowali też niektóre z argumentów uznając je za niezasadne lub niezgodne z ich rozumieniem treści książki.
Po zapoznaniu się z tajemnicami ogrodu, Colina i domu, uczniowie w grupach pisali notatkę o tajemnicy jednego z miejsc oraz o rozwiązaniu jej.
Cel: Jakie tajemnice skrywa posiadłość Cravenów?
Kryteria sukcesu:
- definiuję wyraz "tajemnica,"
- podaję synonimy wyrazu "tajemnica,"
- wymieniam tajemnice w posiadłości,
Jak zorganizować odwróconą lekcję?
Tym razem do jej organizacji postanowiłam wykorzystać aplikację Tricider oraz treść lektury "Tajemniczy ogród" F. Burnett.
Tricider to proste i łatwe w użyciu narzędzie ułatwiające wspólne podejmowanie decyzji online. Jest to bezpłatna aplikacja i nie wymaga rejestracji. Można z jej pomocą zbierać pomysły, głosować, dyskutować, w interaktywny sposób możemy przeprowadzić burzę mózgów i wspólnie zanalizować jej wyniki. Narzędzie jest bardzo łatwe w obsłudze. Osobom, które twierdzą, że brak znajomości języka angielskiego jest dla nich przeszkodą w obsłudze programu, polecam przeglądarkę Chrome. Na treściach strony klikamy prawym przyciskiem myszy i zaznaczamy "Przetłumacz na język polski." W kilka sekund tekst jest przetłumaczony. Aplikacja Tricider jest jednak tak intuicyjna w obsłudze, że raczej nie będzie wymagała wsparcia się tłumaczeniem.
Link do Tricider
Poleciłam uczniom w domu wpisać po dwa argumenty uzasadniające tajemnicę ogrodu, domu i Colina. Uczniowie nie musieli ich uzasadniać, jednak większość z nich pokusiła się o uzasadnienia. Nauka nie idzie w las:)
Lekcję rozpoczęliśmy od pracy w grupach. Każda z nich miała inne zadanie dotyczące wyrazu "tajemnica":
- odszukać w "Słowniku języka polskiego" znaczenie,
- na podstawie własnych doświadczeń ułożyć definicję,
- odszukać w różnych słownikach wyrazów bliskoznacznych synonimy.
Następnie uczniowie odczytali argumenty uzasadniające tajemnicę ogrodu, domu i Colina. Podobały im się wypowiedzi, które stworzyli. Komentowali też niektóre z argumentów uznając je za niezasadne lub niezgodne z ich rozumieniem treści książki.
Po zapoznaniu się z tajemnicami ogrodu, Colina i domu, uczniowie w grupach pisali notatkę o tajemnicy jednego z miejsc oraz o rozwiązaniu jej.
Cel: Jakie tajemnice skrywa posiadłość Cravenów?
Kryteria sukcesu:
- definiuję wyraz "tajemnica,"
- podaję synonimy wyrazu "tajemnica,"
- wymieniam tajemnice w posiadłości,
- uzasadniam, dlaczego były tajemnicami i jak nimi przestały być.
Model odwróconej lekcji wpisuje się w postulaty kampanii "Zadaję z sensem."
Model odwróconej lekcji wpisuje się w postulaty kampanii "Zadaję z sensem."
Komentarze
Prześlij komentarz