Pierwsze lekcje zazwyczaj wyglądają tak samo- uczniowie zapoznają się z Przedmiotowymi zasadami oceniania z góry ustalonymi przez nauczycieli przedmiotu. Czy im się te zasady podobają, czy nie, i tak zmuszeni są im przystać i pokwitować je podpisem nie tylko swoim, ale także zadbać o to, by podpisali się pod nimi rodzice. Dla mnie to smutne wydarzenie. Z niechęcią poddaję się mu także. Staram się jednak by ten pierwszy język polski w roku szkolnym był choć trochę ożywiony i żeby na tej lekcji znalazło się także miejsce dla ucznia.
Cel: znajdę odpowiedź na pytanie: Co mnie czeka na języku polskim w klasie 6?
Kryteria sukcesu:
- wiem kim mogę być na języku polskim,
- postawię sobie cele do pracy na języku polskim,
- poznam zasady, które obowiązują na języku polskim,
- odkoduję i zakoduję tytuły lektur oraz dowiem się kiedy będą omawiane.
Lekcję zaczęliśmy od wspólnego postawienia celu.
Potem każdy z uczniów uzupełniał zdanie na pierwszej stronie zeszytu- Na języku polskim jestem...
Na zapisanie propozycji uczniowie mieli minutę, potem mogli je uzupełniać słuchając propozycji 3 wylosowanych za pomocą patyków osób.
Każdy z uczniów otrzymał ode mnie naklejkę na zeszyt oraz kopertę. Kopertę uczniowie mogli wkleić w dowolnym miejscu zeszytu i włożyć do niej zapisane cele do pracy na rok szkolny 2018/2019. Mogli to zrobić tradycyjne lub w postaci notatki graficznej.
Następnie rozdałam PZO, które przygotowałam w formie myślografii. Omówiliśmy sobie zasady, które będą obowiązywały na lekcjach języka polskiego.
Uczniowie otrzymali 3 tytuły lektur zakodowane. Ich zadaniem było odkodować je. Jeden z tytułów uczniowie mieli zakodować sami za pomocą szyfru Cezara. Przy okazji powtórzyliśmy alfabet, a każdy uczeń mógł wyznaczyć sobie własny kod do zaszyfrowania lektury.
Klasa VI – odkoduj i zakoduj lektury:
€ ✈▼❅ ☏€ ❥✪ღ☏❣❥ €⚛☃✎▼✄❥ ❤€ ⚛✎☼☂ღ♛❣ ☢✈✎€¿ღ♛ ✪☼☢✈✎❥
Po tym zadaniu każdy uczeń otrzymał wydrukowany list od Marcina Pałasza i Jakuba Skworza. Listy te były odpowiedzią na uczniowskie listy oficjalne pisane na ostatniej lekcji ubiegłego roku szkolnego.
Lekcję uczniowie podsumowali refleksją. Odpowiedzieli na pytanie postawione w celu lekcji.
Cel: znajdę odpowiedź na pytanie: Co mnie czeka na języku polskim w klasie 6?
Kryteria sukcesu:
- wiem kim mogę być na języku polskim,
- postawię sobie cele do pracy na języku polskim,
- poznam zasady, które obowiązują na języku polskim,
- odkoduję i zakoduję tytuły lektur oraz dowiem się kiedy będą omawiane.
Lekcję zaczęliśmy od wspólnego postawienia celu.
Potem każdy z uczniów uzupełniał zdanie na pierwszej stronie zeszytu- Na języku polskim jestem...
Na zapisanie propozycji uczniowie mieli minutę, potem mogli je uzupełniać słuchając propozycji 3 wylosowanych za pomocą patyków osób.
Każdy z uczniów otrzymał ode mnie naklejkę na zeszyt oraz kopertę. Kopertę uczniowie mogli wkleić w dowolnym miejscu zeszytu i włożyć do niej zapisane cele do pracy na rok szkolny 2018/2019. Mogli to zrobić tradycyjne lub w postaci notatki graficznej.
Następnie rozdałam PZO, które przygotowałam w formie myślografii. Omówiliśmy sobie zasady, które będą obowiązywały na lekcjach języka polskiego.
Uczniowie otrzymali 3 tytuły lektur zakodowane. Ich zadaniem było odkodować je. Jeden z tytułów uczniowie mieli zakodować sami za pomocą szyfru Cezara. Przy okazji powtórzyliśmy alfabet, a każdy uczeń mógł wyznaczyć sobie własny kod do zaszyfrowania lektury.
Klasa VI – odkoduj i zakoduj lektury:
a
|
b
|
c
|
d
|
e
|
f
|
g
|
h
|
i
|
j
|
✿
|
|||||||||
k
|
l
|
ł
|
m
|
n
|
o
|
ó
|
p
|
r
|
s
|
✯
|
|||||||||
t
|
u
|
w
|
x
|
y
|
z
|
ź
|
ż
|
||
☼
|
▲
|
☠
|
€ ✈▼❅ ☏€ ❥✪ღ☏❣❥ €⚛☃✎▼✄❥ ❤€ ⚛✎☼☂ღ♛❣ ☢✈✎€¿ღ♛ ✪☼☢✈✎❥
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........................
☏✿✄€❤☏▼
Σ ❤✪❥☏☼ ✉✎€¿ღ
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………................
✈❥❣♛❅¿ღ☏Σ▼ €☂✎✯⚛
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………................
Sposób
na Alcybiadesa
....................................................................................................................................................................................................................................................
Po tym zadaniu każdy uczeń otrzymał wydrukowany list od Marcina Pałasza i Jakuba Skworza. Listy te były odpowiedzią na uczniowskie listy oficjalne pisane na ostatniej lekcji ubiegłego roku szkolnego.
Lekcję uczniowie podsumowali refleksją. Odpowiedzieli na pytanie postawione w celu lekcji.
Komentarze
Prześlij komentarz