Lekcja na temat układu wydarzeń w lekturze może być żmudnym wypisywaniem ciągu zdarzeń, który nastąpił w lekturze. Może również zaskoczyć i uruchomić naszą wyobraźnię- być jak pudding w książce "O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra," który możesz zjeść, ale też w który możesz wpaść. Puddingiem, w który można wpaść było wykonanie gry przez uczniów, a puddingiem do zjedzenia było ułożenie wydarzeń.
Cel jaki postawiliśmy do pracy to praca nad układem wydarzeń. Uczniowie już podczas wczorajszej lekcji nt. elementów świata przedstawionego podzielili je na fantastyczne i realistyczne.
Cel: uporządkuję wydarzenia przedstawione w lekturze
Kryteria sukcesu:
- wykonam grę z zdaniami, które będą ilustrowane wydarzeniami z książki,
- wydarzenia na planszy powinny być ułożone chronologicznie,
- przedstawię przynajmniej 6 wydarzeń,
- napiszę instrukcję do gry.
Uczniowie na wykonanie gry mieli godzinę, potem mogli przetestować swoją planszę podczas rozgrywki, a następnie wymienić się planszą z innym zespołem lub przejść do innej grupy, by zagrać z kimś innym. W ten sposób uczniowie mogli przyjrzeć się układowi wydarzeń prezentowanemu na innych planszach. Mieli również możliwość porównania innych gier ze swoją, przyjrzenia się instrukcjom. Poprzez to dokonywali oceny koleżeńskiej, a także mogli skorygować własne niedociągnięcia.
Cel jaki postawiliśmy do pracy to praca nad układem wydarzeń. Uczniowie już podczas wczorajszej lekcji nt. elementów świata przedstawionego podzielili je na fantastyczne i realistyczne.
Cel: uporządkuję wydarzenia przedstawione w lekturze
Kryteria sukcesu:
- wykonam grę z zdaniami, które będą ilustrowane wydarzeniami z książki,
- wydarzenia na planszy powinny być ułożone chronologicznie,
- przedstawię przynajmniej 6 wydarzeń,
- napiszę instrukcję do gry.
Uczniowie na wykonanie gry mieli godzinę, potem mogli przetestować swoją planszę podczas rozgrywki, a następnie wymienić się planszą z innym zespołem lub przejść do innej grupy, by zagrać z kimś innym. W ten sposób uczniowie mogli przyjrzeć się układowi wydarzeń prezentowanemu na innych planszach. Mieli również możliwość porównania innych gier ze swoją, przyjrzenia się instrukcjom. Poprzez to dokonywali oceny koleżeńskiej, a także mogli skorygować własne niedociągnięcia.
Komentarze
Prześlij komentarz