Po świętach nie brak opakowań po czekoladkach. Segregując śmieci, wpadłam na pomysł wykorzystania plastikowych elementów, w które włożone są cukierki, do wykonania gry utrwalającej zaimki oraz inne części mowy. Jeśli brak tylu pudełek, to można poprosić uczniów o przyniesienie ich do szkoły. Chętnie podejmują się zadania.
W zagłębieniach na cukierki pojawiała się kartka z zapisanym zaimkiem. Zadaniem ucznia było wykonanie rzutu (kostką lub małą piłeczką) do wybranego zagłębienia pudełka, w którym umieszczony był zaimek. Rzucający określał jaką część mowy zastępuje zaimek.
Odpowiedź ucznia była sprawdzana przez resztę drużyny. W ten sposób kształtowaliśmy rozpoznawanie zaimków oraz powtórzyliśmy informacje na temat rzeczownika, przymiotnika, przysłówka i liczebnika. Gdy każdy uczeń zgromadził 5 kartek z zaimkami, układał z nimi zdania. W miejsce zaimków wklejał kartki, które zdobył w grze.
Zabawa i nauka to moje ulubione połączenie aktywności uczniowskiej. Najwięcej uczniowie uczą się wtedy, kiedy nie wiedzą, że się uczą.
Cel: Układam zwięzłe i zrozumiałe wypowiedzi używając zaimków.
Kryteria sukcesu:
- wiem, co to jest zaimek,
- wskazuję zamiast jakiej części mowy używam zaimka,
- odmieniam zaimki,
- używam krótszych lub dłuższych form zaimków.
W zagłębieniach na cukierki pojawiała się kartka z zapisanym zaimkiem. Zadaniem ucznia było wykonanie rzutu (kostką lub małą piłeczką) do wybranego zagłębienia pudełka, w którym umieszczony był zaimek. Rzucający określał jaką część mowy zastępuje zaimek.
Odpowiedź ucznia była sprawdzana przez resztę drużyny. W ten sposób kształtowaliśmy rozpoznawanie zaimków oraz powtórzyliśmy informacje na temat rzeczownika, przymiotnika, przysłówka i liczebnika. Gdy każdy uczeń zgromadził 5 kartek z zaimkami, układał z nimi zdania. W miejsce zaimków wklejał kartki, które zdobył w grze.
Zabawa i nauka to moje ulubione połączenie aktywności uczniowskiej. Najwięcej uczniowie uczą się wtedy, kiedy nie wiedzą, że się uczą.
Cel: Układam zwięzłe i zrozumiałe wypowiedzi używając zaimków.
Kryteria sukcesu:
- wiem, co to jest zaimek,
- wskazuję zamiast jakiej części mowy używam zaimka,
- odmieniam zaimki,
- używam krótszych lub dłuższych form zaimków.
Komentarze
Prześlij komentarz