Zachodziłam w głowę jak uatrakcyjnić lekcję dotyczącą liczebników zbiorowych i wpadłam na pomysł, że koło fortuny pomoże ją ożywić i zaktywizować uczniów na lekcji.
Skorzystałam z interaktywnej strony https://wheeldecide.com/
Korzystane jest to, że nie trzeba się tam logować.
Jak wygenerować koło fortuny?
1. Wchodzimy na stronę https://wheeldecide.com/
2. Wybieramy opcję Modify Wheel.
3. Pojawią się okna do wpisywania własnych elementów, tytułu. Można też wejść w Advanced Options i zmienić kolory lub czas kręcenia koła.
4. Zatwierdzamy wybierając opcję Apply Wheel Changes.
5. Losowanie odbywa się po kliknięciu w środkowy punkt koła. Element, który został już wylosowany może zostać usunięty, jeśli zaznaczymy tę opcję w ustawieniach.
6. Pobieramy kod do odtworzenia koła ponownie- możemy koło udostępnić w portalach społecznościowych, wysłać kod pocztą. Wybieramy opcję Embed Wheel.
Cel: używam liczebników złożonych w poznawaniu informacji na temat polskich laureatów Nagrody Nobla.
Skorzystałam z interaktywnej strony https://wheeldecide.com/
Korzystane jest to, że nie trzeba się tam logować.
Jak wygenerować koło fortuny?
1. Wchodzimy na stronę https://wheeldecide.com/
2. Wybieramy opcję Modify Wheel.
3. Pojawią się okna do wpisywania własnych elementów, tytułu. Można też wejść w Advanced Options i zmienić kolory lub czas kręcenia koła.
4. Zatwierdzamy wybierając opcję Apply Wheel Changes.
5. Losowanie odbywa się po kliknięciu w środkowy punkt koła. Element, który został już wylosowany może zostać usunięty, jeśli zaznaczymy tę opcję w ustawieniach.
6. Pobieramy kod do odtworzenia koła ponownie- możemy koło udostępnić w portalach społecznościowych, wysłać kod pocztą. Wybieramy opcję Embed Wheel.
Cel: używam liczebników złożonych w poznawaniu informacji na temat polskich laureatów Nagrody Nobla.
Starałam się tak dobrać treści zamieszczone w kole fortuny, by zawierały informacje na temat polskich noblistów. Uczniowie podzieleni na grupy na zmianę podchodzili do koła i "kręcili" nim. Wylosowane zdanie mieli zapamiętać, do zapisania liczebnika mogli mieć coś do zanotowania. Zdanie wypowiadali w grupie, a pozostali uczniowie mieli je zapisać. Przed rozpoczęciem gry uczniowie otrzymali informację, że w podanych zdaniach znajdują się również błędy, które należy poprawić, a liczby muszą zostać zapisane jako wyrazy.
Nauka połączona z zabawą i rywalizacją rozpoczęła się. Ponownie wylosowane zdanie było anulowane i uczeń miał prawo ponownie zakręcić kołem. Na kole umieściłam 14 informacji. W trakcie lekcji spostrzegałam się, że powinna ich być mniejsza liczba.
Po zakończeniu rundy rozpoczęliśmy sprawdzanie zapisanych liczebników. A następnym zadaniem uczniów było selekcjonowanie informacji- poleciłam wykreślić zdania niepowiązane z polskimi noblistami.
Do wyjaśnienia znaczenia Nagrody Nobla i poinformowania uczniów kim był Nobel użyłam filmu (Krótka) historia Nobla:
Film o Noblu
Film o Noblu
Z pozostałych zdań uczniowie mieli stworzyć samodzielnie tabelę i na podstawie zdań z koła fortuny uporządkować informacje chronologicznie zapisując w tabeli: imię i nazwisko laureata, rok otrzymania nagrody oraz dziedzinę, w której wyróżnił się nagrodzony. Uporządkowany materiał uzupełniliśmy prezentacją.
Prezentacja o polskich noblistach
Uczniowie oglądając ją mieli sprawdzić samodzielnie zapisane informacje.
Podsumowanie lekcji zrobiliśmy metodą powtarzania chórem treści poznanych na lekcji.
Prezentacja o polskich noblistach
Uczniowie oglądając ją mieli sprawdzić samodzielnie zapisane informacje.
Podsumowanie lekcji zrobiliśmy metodą powtarzania chórem treści poznanych na lekcji.
Komentarze
Prześlij komentarz