Używanie technologii w szkole ma na celu: aktywizowanie uczniów, komunikowanie się, selekcjonowanie wiadomości, współpracę, umiejętne korzystanie z cudzej własności intelektualnej, ale też wsparcie nauczyciela w organizowaniu procesu dydaktycznego. Dzielę się kilkoma patentami na ułatwienie pracy nauczycielskiej podczas stosowania oceniania kształtującego.
Classroom screen zawiera wiele wbudowanych widżetów, które są przydatne na lekcjach z OK:
- zegarek,
- timer,
- miernik hałasu przydatny podczas pracy w grupach,
- sygnalizator świetlny,
- symbole pracy: cisza, szept, zapytaj sąsiada, pracujcie razem,
- lista uczniów, z której możemy losować osoby do wykonania zadania.
Możemy je wyświetlić na tablicy i z powodzeniem zastąpią nam zegar, minutnik, patyczki z zapisanymi imionami uczniów. Wszystkie narzędzia są zgromadzone w jednym miejscu. Nie musimy zakładać konta, wystarczy uruchomić stronę w przeglądarce.
Classroom screen zawiera jeszcze jedno okejowe narzędzie, które możemy wykorzystać pod koniec lekcji. To dostępna po prawej stronie, w dolnym rogu sygnalizacja świetlna do oceny efektywności lekcji. Możemy wpisać pytanie, na które uczniowie odpowiedzą światłami: zielonym, pomarańczowym lub czerwonym. Pytania mogą być różne: co myślisz o dzisiejszej lekcji? ile z lekcji zrozumiałaś? czy lekcja cię zainteresowała? Uczniowie już przy wyjściu z klasy mogą klikać w wybrany przez siebie kolor światła.
https://classroomscreen.com/
Classdojo ułatwia również organizację lekcji. Po założeniu konta, dodajemy listę uczniów. Możemy uczniów losować pojedynczo, możemy także wybrać uczniów do pracy w parach i grupach. Liczbę osób w grupie możemy określić. Mamy tez możliwość dodania opcji, kogo nie chcemy w jednej grupie, a także zaznaczenia osób nieobecnych.
W nauczycielskim pomocniku znajdziemy także:
- miernik hałasu,
- licznik czasu,
- pytania do przedyskutowania przez uczniów, np. z czym na lekcji miałeś dziś problem? czego się dziś nauczyłeś? co wiesz już o czasowniku?
- możliwość przypisania czynności do kont uczniów. Mogą to być zadania domowe, refleksje, praca na lekcji. Po naszym zatwierdzeniu znajdą się w portfolio ucznia.
Do klasy możemy zaprosić także rodziców. Classdojo oferuje również tworzenie historii. Nauczyciel może tu zamieścić pliki, zdjęcia, wydarzenia. Widzą je uczniowie i rodzice.
Classdojo oferuje także system motywacyjny, z którego nie korzystam. Nauczyciel może wpisywać punkty za różne aktywności. Jest także możliwość wprowadzenia swoich aktywności.
www.classdojo.com
Oba narzędzia są bezpłatne i ułatwiają organizowanie lekcji. Dla mnie zaletą jest to, że mam wszystko w jednym miejscu.
Classroom screen zawiera wiele wbudowanych widżetów, które są przydatne na lekcjach z OK:
- zegarek,
- timer,
- miernik hałasu przydatny podczas pracy w grupach,
- sygnalizator świetlny,
- symbole pracy: cisza, szept, zapytaj sąsiada, pracujcie razem,
- lista uczniów, z której możemy losować osoby do wykonania zadania.
Możemy je wyświetlić na tablicy i z powodzeniem zastąpią nam zegar, minutnik, patyczki z zapisanymi imionami uczniów. Wszystkie narzędzia są zgromadzone w jednym miejscu. Nie musimy zakładać konta, wystarczy uruchomić stronę w przeglądarce.
Classroom screen zawiera jeszcze jedno okejowe narzędzie, które możemy wykorzystać pod koniec lekcji. To dostępna po prawej stronie, w dolnym rogu sygnalizacja świetlna do oceny efektywności lekcji. Możemy wpisać pytanie, na które uczniowie odpowiedzą światłami: zielonym, pomarańczowym lub czerwonym. Pytania mogą być różne: co myślisz o dzisiejszej lekcji? ile z lekcji zrozumiałaś? czy lekcja cię zainteresowała? Uczniowie już przy wyjściu z klasy mogą klikać w wybrany przez siebie kolor światła.
https://classroomscreen.com/
Classdojo ułatwia również organizację lekcji. Po założeniu konta, dodajemy listę uczniów. Możemy uczniów losować pojedynczo, możemy także wybrać uczniów do pracy w parach i grupach. Liczbę osób w grupie możemy określić. Mamy tez możliwość dodania opcji, kogo nie chcemy w jednej grupie, a także zaznaczenia osób nieobecnych.
W nauczycielskim pomocniku znajdziemy także:
- miernik hałasu,
- licznik czasu,
- pytania do przedyskutowania przez uczniów, np. z czym na lekcji miałeś dziś problem? czego się dziś nauczyłeś? co wiesz już o czasowniku?
- możliwość przypisania czynności do kont uczniów. Mogą to być zadania domowe, refleksje, praca na lekcji. Po naszym zatwierdzeniu znajdą się w portfolio ucznia.
Do klasy możemy zaprosić także rodziców. Classdojo oferuje również tworzenie historii. Nauczyciel może tu zamieścić pliki, zdjęcia, wydarzenia. Widzą je uczniowie i rodzice.
Classdojo oferuje także system motywacyjny, z którego nie korzystam. Nauczyciel może wpisywać punkty za różne aktywności. Jest także możliwość wprowadzenia swoich aktywności.
www.classdojo.com
Oba narzędzia są bezpłatne i ułatwiają organizowanie lekcji. Dla mnie zaletą jest to, że mam wszystko w jednym miejscu.
błąd adresu clasdojo jest :> powinno być classdojo.com
OdpowiedzUsuń